Jak reklama wpływa na dzieci – wykład i warsztaty
Dziś, 27 stycznia Centrum Młodzieży oraz Dzielnica I Stare Miasto zapraszają rodziców na wykład „Mamo, kup mi to! – jak reklama wpływa na dzieci i młodzież”, a młodzież między 11 a 19 rokiem życia na warsztaty „Czy reklama na Ciebie działa? – techniki wpływu społecznego w reklamie”. Poprowadzi je dr hab. Katarzyna Stasiuk z Instytutu Psychologii Stosowanej UJ.
Wykład dla rodziców odbędzie się dziś, 27 stycznia, w godz. 10.00–13.00 w budynku Centrum Młodzieży przy ul. Krupniczej 38 (sala Kina Studyjnego PARADOX). Wstęp wolny! Obowiązują zapisy pod adresem promocja@cmjordan.krakow.pl (organizatorzy zapraszają rodziców na wykład także w towarzystwie dzieci w wieku 4–10 lat – w trakcie wykładu bezpłatnie zajmą się nimi animatorzy. Przy zapisie należy podać informację, czy będzie potrzebna opieka dla dziecka oraz w jakim jest wieku).
Tematyka wykładu: podatność dzieci i nastolatków na wpływ społeczny, product placement, guerilla marketing, ambient media – nowe formy reklamy, marketing sensoryczny, czyli reklama 360 stopni, nieuświadamiany wpływ reklamy – techniki wpływu w reklamie, negatywne konsekwencje reklamy – stereotypy, zagrożenie samooceny, niezdrowe nawyki, pozytywne konsekwencje reklamy – rozrywka i edukacja.
Również dziś, 27 stycznia w budynku Centrum Młodzieży przy ul. Krupniczej 38 (sala 109, I piętro) odbędą się warsztaty dla młodzieży w dwóch grupach wiekowych:
- godz. 14.00–16.00 (grupa 11–14 lat)
- godz. 16.00–18.00 (grupa 15–19 lat).
Wstęp wolny! Obowiązują zapisy pod adresem promocja@cmjordan.krakow.pl.
W czasie warsztatów uczestnicy dowiedzą się, jakie są mechanizmy oddziaływania reklam. Nauczą się, jakich technik wpływu społecznego używają twórcy reklam i sami spróbują je odkryć w różnych reklamach. Spróbują też ocenić wpływ reklamy nie tylko na decyzje konsumenckie, ale też na funkcjonowanie psychiczne i społeczne jej odbiorców.
Tematyka warsztatów: dlaczego młodzi ludzie to ważna grupa docelowa dla twórców reklam, reklama 360 stopni – nowe formy i kanały reklamy, jak firma Koral zarobiła na lodach Ekipy? – skuteczni nadawcy reklam, psychologia w reklamie – techniki perswazji w reklamie, nieuświadamiany wpływ reklam – czy reklama podprogowa działa, negatywne i pozytywne konsekwencje reklamy.
Prowadząca: Katarzyna Stasiuk – doktor habilitowany psychologii, adiunkt w Instytucie Psychologii Stosowanej Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Jest członkiem Komisji Psychologii Polskiej Akademii Nauk. Ukończyła też studia podyplomowe Prawo Własności Intelektualnej na Uniwersytecie Jagiellońskim. Specjalizuje się w psychologii społecznej i psychologii zachowań konsumenckich. Ostatnio jej zainteresowania koncentrują się głównie na zagadnieniach związanych z związanych ze zrównoważoną konsumpcją. Zajmuje się także zagadnieniami z pogranicza psychologii i prawa – związanym z problemem nieuczciwych działań marketingowych i nieuczciwej konkurencji (jest ekspertem w sprawach sądowych z tych obszarów).
Jest zaangażowana w realizowanie polskich i międzynarodowych grantów (granty Narodowego Centrum Nauki, granty European Institute of Technology) dotyczących zachowań konsumenckich związanych z konsumpcją żywności. Autorka i współautorka kilkudziesięciu artykułów z obszaru psychologii społecznej i konsumenckiej oraz książek „Psychologia konsumenta” i „Psychologiczne aspekty spostrzegania ekspertów”. Członek Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Społecznej i Sustainable Consumption Research and Action Initiative. Ma wieloletnie doświadczenie praktyczne w prowadzeniu jakościowych i ilościowych badań rynku. Jest również w procesie certyfikacji z terapii poznawczo-behawioralnej (Instytut Poznawczy w Krakowie).
Organizatorzy wydarzenia: Centrum Młodzieży im. dr. H. Jordana w Krakowie oraz Dzielnica I Stare Miasto.