Nasze Miasto rozwiń menu
Komunikat archiwalny

Koordynator ds. dostępności w Krakowie

Prezydent Krakowa Aleksander Miszalski powołał koordynatora ds. dostępności. Od 1 marca funkcję tę pełni Magdalena Mardyła. Do jej obowiązków należy wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w zakresie dostępności architektonicznej, cyfrowej oraz informacyjno-komunikacyjnej.

Magdalena Mardyła – koordynator ds. dostępności – działa w strukturze Wydziału Polityki Społecznej, Równości i Zdrowia Urzędu Miasta Krakowa. Do jej zadań należy przede wszystkim:

  • ścisła współpraca z pełnomocnikiem prezydenta ds. osób z niepełnosprawnościami – Bogdanem Dąsalem
  • wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług zapewnianych przez urząd i miejskie jednostki
  • przygotowanie i koordynacja planu działania na rzecz poprawy dostępności w mieście
  • prowadzenie działań informacyjno-edukacyjnych podnoszących świadomość społeczną w kwestii dostępności
  • współpraca z organami administracji rządowej i środowiskami społeczno-gospodarczymi w zakresie przygotowywania odpowiednich programów wsparcia osób ze szczególnymi potrzebami.

Wyznaczenie koordynatora ds. dostępności jest realizacją obowiązku nałożonego na wszystkie podmioty publiczne przez Ustawę o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami z 19 lipca 2019 r.

Zarządzenie Prezydenta Miasta Krakowa 422/2025 z 21 lutego 2025 r. w sprawie wyznaczenia osoby pełniącej funkcję koordynatora ds. dostępności.

Brak zaakceptowanej zgody na wyświetlanie informacji zewnętrznych. (YouTube)

 

pokaż metkę
Autor: Patrycja Piekoszewska
Osoba publikująca: Tomasz Róg
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
Data publikacji: 2025-03-11
Data aktualizacji: 2025-03-20
Powrót

Zobacz także

Znajdź