Budowa kładki Kazimierz – Ludwinów: trwa montaż konstrukcji nośnej
Kolejne stalowe elementy konstrukcji nośnej kładki Kazimierz – Ludwinów montowane są po stronie bulwaru Wołyńskiego. Z kolei po stronie bulwaru Inflanckiego zakończyło się montowanie segmentów startowych na betonowych korpusach podpór. To najważniejsze elementy aktualnego stanu prac przy budowie nowej przeprawy dla pieszych i rowerzystów.

Od kilku dni wykonawca zadania – firma Primost Południe – realizuje kolejny etap kontraktu. Do segmentów startowych, które osadzono na betonowych podporach, montowane są kolejne elementy konstrukcji nośnej. Stalowe segmenty przęseł skrajnych widać już po stronie Ludwinowa. Niebawem następne elementy konstrukcji nośnej zostaną zamontowane także po stronie Kazimierza. Prace prowadzone są przy pomocy specjalistycznego dźwigu, a dalsze segmenty mocowane w części nurtowej dostarczane będą na plac budowy Wisłą, za pomocą barek, z położonego na Zabłociu placu przeładunkowego. Dzięki temu ograniczone zostaną uciążliwości związane z transportem elementów konstrukcyjnych przeprawy.
Przypomnijmy, że kładka dla pieszych i rowerzystów Kazimierz – Ludwinów będzie miała ok. 130 m długości, prawie 14 m szerokości. Połączy bulwar Inflancki pomiędzy ulicami Skawińską a Wietora po stronie Kazimierza z bulwarem Wołyńskim w pobliżu ulicy Ludwinowskiej. Obiekt będzie się składać się z trzech połączonych ze sobą konstrukcji, tworzonych przez dwa stalowe łuki o zmiennej sztywności zamocowane w żelbetowych podporach (przyczółkach) oraz środkowego pomostu widokowego.
Inwestycja o wartości ok. 114 mln zł realizowana jest przy wsparciu finansowym w wysokości 65 mln zł to dofinansowanie w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych. Zgodnie z aktualnym harmonogramem zakończenie kontraktu planowane jest na połowę 2026 roku.