Nasze Miasto rozwiń menu
Komunikat archiwalny

Krakowskie Centrum Kontaktu cały czas się rozwija

W trakcie drugiego kwartału 2025 r. konsultanci infolinii miejskiej – Krakowskiego Centrum Kontaktu przyjęli 59 493 połączeń, a w samym tylko sierpniu – aż 20 437, co pokazuje jak duże znaczenie dla mieszkańców ma funkcjonowanie infolinii miejskiej i jak chętnie mieszkańcy korzystają z tej formy kontaktu. Infolinia miejska – KCK, pod numerem telefonu 12 616 5555, działa w dni powszednie, od poniedziałku do piątku w godz. od 7.40 do 15.30.

Krakowskie Centrum Kontaktu
Fot. Tomasz Róg / krakow.pl

Popularność KCK wzrasta, mieszkanki i mieszkańcy Krakowa coraz chętniej dzielą się spostrzeżeniami i pomysłami dotyczącymi funkcjonowania miasta. W sierpniu odnotowano rekordową liczbę 2415 problemów i pomysłów, których rozwiązanie wpływać będzie na lepsze funkcjonowanie miasta. Najwięcej zgłoszeń problemów dotyczy terenów zielonych, zanieczyszczeń, awarii oświetlenia, uszkodzenia dróg, chodników i małej architektury.

83 proc. interwencji przekazywanych przez KCK jest skutecznie realizowanych przez miejskie służby. Pozostałe 17 proc. interwencji nie może zostać zrealizowane najczęściej z następujących powodów: zgłoszenie wykracza poza kompetencje Gminy Miejskiej Kraków, nie stwierdzono występowania problemu, zgłoszenie zostało uznane za bezzasadne, bądź też jest w trakcie dalszej weryfikacji i może zostać zrealizowane dopiero po uzyskaniu finansowania.

Warto podkreślić, że w pierwszym półroczu 2025 r. aż 82 proc. zgłaszanych problemów zostało rozwiązanych w ciągu miesiąca.

Oprócz zgłoszeń problemów, mieszkańcy zgłaszają pomysły najczęściej dotyczące: organizacji ruchu i dróg publicznych, zmian w komunikacji miejskiej i w zakresie zieleni. Prawie 60 proc. pomysłów kończy się wdrożeniem.

Od początku istnienia do Krakowskiego Centrum Kontaktu, na infolinię miejską, portal oraz aplikację wpłynęło już ponad pół miliona zapytań oraz zgłoszeń problemów i pomysłów.

Więcej informacji na kontakt.krakow.pl.

pokaż metkę
Osoba publikująca: Tomasz Róg
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
Data publikacji: 2025-08-26
Data aktualizacji: 2025-09-21
Powrót

Zobacz także

Znajdź