Policja w CORT
Urząd Miasta Krakowa, Komenda Miejska Policji w Krakowie oraz Krakowskie Biuro Festiwalowe podpisały porozumienie, dzięki któremu w Centrum Obsługi Ruchu Turystycznego przy ul. Powiśle 11 otwarto Policyjny Punkt Obsługi Turystów. Projekt jest pilotażowy i będzie realizowany do końca października 2011 r.
„Dbanie o bezpieczeństwo turystów jest jednym z najważniejszych elementów budowania wizerunku Miasta. To zadanie własne Policji, nam zależy nam na tym, aby każdy turysta czuł się tutaj bezpiecznie, stąd pomysł na poszerzanie współpracy z Policją i otwarcia Policyjnego Punktu Obsługi Turystów” - mówiła podczas briefingu (16 sierpnia, wtorek) Magdalena Sroka, Zastępca Prezydenta Krakowa ds. Kultury i Promocji Miasta.
Głównym zadaniem Punktu jest pomoc turystom, którzy zostaną poszkodowani w wyniku przestępstw, ułatwienie im dostępu do Policji i uproszczenie procedur z tym związanych.
„To projekt pilotażowy, będzie realizowany do końca października br., wtedy ocenimy czy spełnia nasze oczekiwania i podejmiemy decyzje o dalszej działalności Punktu” – dodał nadkom. Zbigniew Nowak, Komendant I Komisariatu Policji w Krakowie.
Policyjny Punkt Obsługi Turystów jest otwarty codziennie w godz. od 10:00 do 20:00. W pracy policjantowi pomagają wolontariusze (których zadaniem jest m.in. przyjęcie poszkodowanego turysty, przeprowadzenie z nim wstępnej rozmowy w celu rozpoznania problemu, z jakim się zgłosił, udzielenie pomocy lub skierowanie do funkcjonariusza policji) oraz pracownicy punktu InfoKraków, którzy zostali przeszkoleni przez Policję na temat tego, jakie są najczęstsze przypadki przestępstw z udziałem turystów i gdzie takiego turystę należy skierować.
Centrum Obsługi Ruchu Turystycznego posiada wewnątrz i na zewnątrz oznaczenia Policji. Przygotowana została również specjalna ulotka informująca o lokalizacji Policyjnego Punktu Obsługi Turystów (informacja na ulotce jest w języku polskim, angielskim, niemieckim, hiszpańskim, włoskim i francuskim).
Ulotki są dostępne w komisariatach policji przy ul. Szerokiej i na Rynku Głównym, a także w CORT i punktach InfoKraków (m.in. w punkcie działającym na lotnisku w Balicach). Trafią także do obiektów noclegowych wyposażonych w miejskie stojaki z materiałami promocyjnymi (jest ich ponad 200).
Informacje o Policyjnym Punkcie Obsługi Turystów zostały także wysłane do działających w Krakowie konsulatów, obiektów noclegowych, rekomendowanych przez Miasto restauracji, przewodników oprowadzających turystów po Krakowie, a także do Straży Miejskiej i sieci taxi. (KF).