Zarządzanie gospodarką nocną
Obserwując trendy w zakresie preferowanych form i sposobów spędzania czasu wolnego zarówno przez mieszkańców, jak i turystów można wnioskować, że rozwój gospodarki nocnej w Krakowie będzie wracał do stanu sprzed pandemii Covid-19. Wymagać będzie to interwencji wszystkich lokalnych interesariuszy w dążeniu do eliminacji negatywnych praktyk i skojarzeń związanych z Krakowem jako miejscem taniej rozrywki. Sektor turystyczny miasta jest zainteresowany uspokojeniem przestrzeni miasta w oparciu o ideę tworzenia wartości wspólnej (CSV) . Kreacja nowych przestrzeni może być skuteczna w dywersyfikacji gospodarki nocnej.
Jakie działania rekomendujemy?
- Wypracowanie mechanizmów zarządzania ofertą nocną.
- Angażowanie sektora biznesowego w rozwiązywanie problemów w oparciu o ideę społecznej odpowiedzialności biznesu (CSV)
- Stymulowanie zachowań użytkowników miasta (w tym odwiedzających), wokół idei „Respect Kraków”