Nie znasz? Nie otwieraj!
Trwa kampania społeczna „Nie znasz, nie otwieraj" skierowana głównie do osób starszych. Celem akcji jest ostrzeganie przed otwieraniem drzwi nieznajomym osobom, które często metodą „na wnuczka", „na policjanta", „na hydraulika" lub namawiając do podpisania niekorzystnych umów pozbawiają ludzi składanych przez całe życie oszczędności.
Kampania ma zwiększyć świadomość seniorów o zagrożeniach, które czyhają na nich ze strony oszustów, podających się m.in. za przedstawicieli handlowych – dostawców energii elektrycznej czy telekomunikacji. W tym celu organizator projektu – Fundacja Aktywnych Obywateli im. Józefa Dietla zaangażowała Michała Fajbusiewicza – przed laty autorai prowadzącego w TVP Magazyn Kryminalny 997 - jest on ambasadorem akcji. Spoty kampanii z udziałem Fajbusiewicza pojawiają się w lokalnych telewizjach.
Warto pamiętać, że wakacje to szczególny czas aktywności akwizytorów. Często pod dostawców energii podszywają się oszuści, nierzadko zresztą sami akwizytorzy przy okazji zmiany dostawcy energii podsuwają do podpisania umowy na dodatkowe usługi, których wcale nie potrzebujemy. Jak więc bronić się przed nieuczciwymi praktykami firm? Według polskiego prawa każdy ma prawo odstąpić od umowy w terminie do 10 dni bez podawania żadnych przyczyn. Najlepszym jednak sposobem, aby uniknąć nieporozumień i niechcianego stresu jest dokładne zapoznawanie się z warunkami oferty oraz czytanie umów, do czego zachęcamy wszystkich konsumentów.
Akcja „Nie znasz, nie otwieraj" została objęta patronatem honorowym przez Ministra Pracy i Polityki Społecznej, Ministra Spraw Wewnętrznych, Rzecznika Praw Obywatelskich. Jej współorganizatorem i partnerem energetycznym jest TAURON.