Składanie wniosków o dowód osobisty
Wydział Spraw Administracyjnych UMK przypomina, że wniosek o nowy dowód osobisty, składany z uwagi na kończący się terminu ważności dotychczasowego dowodu osobistego, należy złożyć co najmniej 1 miesiąc przed tym terminem. Ustawowy okres oczekiwania na wydanie nowego dowodu osobistego to 30 dni.
Jeżeli przy składaniu wniosku został podany numer telefonu lub adres e-mail, urząd poinformuje Cię, gdy twój dokument będzie gotowy do odbioru.
Jeżeli nie podałeś takich danych, możliwość odbioru dowodu osobistego będziesz mógł sprawdzić – wpisując numer swojego wniosku – dzięki specjalnej usłudze online na stronach gov.pl.
Pamiętajmy, że utratę dowodu lub nieuprawnione wykorzystanie danych osobowych należy zgłosić niezwłocznie w celu unieważnienia dowodu osobistego.
Zgłoszenia takiego można dokonać online (Dowód osobisty - gov.pl) lub osobiście w dowolnym urzędzie gminy na terenie kraju. Jeśli przebywamy zagranicą, możemy zgłosić utratę dowodu osobistego w polskiej placówce dyplomatycznej. Zgłoszeń można dokonać także przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem szczególnym do załatwienia tej czynności.