Najlepsi w społecznościach
Kraków i Wrocław to zwycięzcy rankingu miast wykorzystujących w komunikacji tzw. portale społecznościowe. Tak wynika z najnowszego rankingu ekspertów miesięcznika „Press”. Kraków z 218 punktami ustępuje nieznacznie tylko Wrocławiowi. Ranking prowadzony był na przełomie września i października b.r.
„Stawiamy na nowoczesne narzędzia komunikacyjne” – komentuje Prezydent Krakowa Jacek Majchrowski. „Trudno sobie dziś wyobrazić dialog z mieszkańcami bez wykorzystania mediów społecznościowych” – dodaje.
Eksperci oceniali miasta wedle kryteriów: idei profilów, aktywności na profilach, jakości treści, interaktywności, efektywności oraz identyfikacji profilu z marką miasta. Kraków otrzymał wysokie oceny za częstotliwość, jakość i styl interakcji z użytkownikami. Oceniającym podobały sie również spójna grafika profilów i wysoka jakość prezentacji na Facebooku i Blipie.
Kraków jest jednym z pierwszych miast, które zdecydowało się na wykorzystanie portali społecznościowych w komunikacji z internautami i nie tylko. Obecnie posiadamy profile na Facebooku, Blipie, Naszej Klasie i Youtube. Mamy ponad 4 tysiące fanów na Facebooku, 115 tysięcy zaprzyjaźnionych na NK (dawna Nasza-Klasa) i blisko 700 obserwujących na Blipie. Prowadzimy także konto Krakowskiego Rynku na Facebooku, które ma prawie 8 tysięcy fanów, a ich liczba powiększa się codziennie o ponad 100 osób.
Social media służą nam nie tylko do komunikacji, lecz również pomagają w promocji miasta. Znajdziesz nas na stronie www.krakow.pl – najbardziej popularnej polskiej stronie samorządowej (przeciętnie 1,5 mln odsłon miesięcznie). (FiSz)