Rada Miasta rozwiń menu
Komunikat archiwalny

Niezbędnik konsumenta

We wtorek (15 marca) był Światowy Dzień Konsumenta – święta ustanowionego prawie 30 lat temu w USA. Z tej okazji warto przypomnieć krakowianom, gdzie mogą szukać pomocy, jeśli po odejściu od kasy czują się rozczarowani.

Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów mieści się przy al. Powstania Warszawskiego 10 (I piętro, box 72). Czynne jest  od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.40 do 15.30. Poradę prawną można uzyskać zarówno osobiście,   telefonicznie (12 61 69 231, 12 61 69 232,) oraz  e- mailowo  wysyłając wniosek pod adres rzecznik.konsumentow@um.krakow.pl. Konsumenci przyjmowani są bez konieczności wcześniejszego umawiania się.  Porady prawne są bezpłatne, ale są one  udzielane wyłącznie  mieszkańcom powiatu krakowskiego (miejskiego oraz ziemskiego).

Z kolei pod numerem telefonu 0 800 800 008 działa bezpłatna infolinia konsumencka Stowarzyszenia Konsumentów Polskich. Czynna jest w dni powszednie od 9.00 do 17.00.

Pomocą służy także Federacja Konsumentów, Oddział w Krakowie, Rynek Główny 29, tel. 12 422 64 62

Biuro federacji czynne jest od poniedziałku do piątku od godz. 10.30 do godz. 17.30.

W  2010  roku,  Miejski Rzecznik Konsumentów prowadził  625 spraw, z których 542 zakończyło się  pomyślnie dla klientów, 11  spraw nie udało się rozstrzygnąć korzystnie , a kilkadziesiąt spraw  jest  w toku.  Klienci  najczęściej zgłaszali nieprawidłowości dotyczące usług telekomunikacyjnych, bankowych, usług remontowo- budowlanych. Często reklamowano   także obuwie, odzież, zakupy przez Internet. W  tym samym okresie, Biuro Prawne MRK, udzieliło konsumentom  łącznie ponad 50 tysięcy   porad. (KS).

pokaż metkę
Osoba publikująca: OLGA SOLARZ
Podmiot publikujący: Redakcja MPI
Data publikacji: 2011-03-16
Data aktualizacji: 2011-03-16
Powrót

Zobacz także

Znajdź